L’ENTORN

Cal Calot està envoltada per bosc de pi, roure i alzina majoritariament. Al costat nord hi ha pastures pel nostre bestiar, les vaques brunes i les ovelles. Possiblement també podreu disfrutar de l’experìencia de veure algun  animal salvatge com el porc sanglar, la llebra, el cabirol, la cabrota (mussol) etc…

Prop de casa podreu visitar racons interessants com els antics forns de de guix dels segles XVII-XIX, remullar els peus al torrent  de la Barata, visitar  l’alzina i el roure centanari que queden sota l’ermita, fer passejades, buscar bolets, gaudir de la manta d’estels que ens cobreix a les nits o simplement, parar-vos i escoltar els sons de la natura.

A part de tots els raconets  amb encant que queden prop de la casa, i sense moure’s d’ella,  també gaudireu d’unes vistes immillorables. Podeu  gaudir de les vistes a les altes  parets de roca  de la Serra de Busa,  de les vistes a Cap de Balç, i de la impressionant  panoràmica  de  la Vall de Lord que observareu des de l’ermita i és que podreu  veure alguns dels indrets més atrctius de la zona com el  municipi de St. Llorenç de Morunys, la Serra de Port del Comte, el mirador del Codó, el Santuari de Lord …

Crec que ja us heu pogut fer una idea del fantàstic entorn en el que està situat Cal Calot, una prova més que ho confirma és el fet de trobar-se enclavada al pas del   GR 1. Com bé deuen saber molts excursionistes, es tractar d’un un sender de gran recorregut que travessa el prepirineu català. També és conegut com a Sender Transversal.

SITUACIÓ I UBICACIÓ

Cal Calot forma part de del municipi de la Pedra (La Coma i la Pedra),  però en realitat està situada a pocs quilòmetres  abans d’arribar a St. Llorenç de Morunys.

Indicacions per arribar:

• Venint de Berga: pocs metres després de pasar el punt quilomètric 35 de la LV-4241 s’agafa una pista forestal  que queda a mà dreta, on hi ha l’indicador de SANT LLEÏR DE CASABELLA. Cal seguir aquesta pista 1,8km i s’arriba a l’ermita i a Cal Calot.
  • Venint de Solsona: pocs  metres després de passar el punt quilomètric 34 de la LV-4241, cal desviar-nos a mà dreta per travessar la carretera i agafar el camí que ens  queda a mà esquerra i en el que hi ha un indicador de SANT LLEÏR DE CASABELLA. . Cal seguir aquesta pista 1,8km i s’arriba a l’ermita i a Cal Calot.

És molt fàcil arribar-hi. I el camí és apte per qualsevol  vehicle.